2014. november 16., vasárnap

Montreal, Canada

Sziasztok,

a közelmúltban Kanadában töltöttem egy hosszú hétvégét. Már több éve vágytam arra, hogy eljussak Montreálba. Most úgy hozta az élet, hogy sikerült megnézzem a várost, ami elsőre magával ragadott. Montreál, Quebec tartomány "fővárosa", a hivatalos nyelv francia, de mindenki angolul is beszél. Quebecben széles körben használják a frankofón és anglofón kifejezést. Előbbit arra mondják, aki a francia nyelvet anyanyelvként beszéli, míg akinek az angol az anyanyelve, azt anglofónként tartják számon. A világon egyébként Párizs után ez a legnagyobb francia nyelvet beszélő város. A városnak nagyon fontos része a Mount Royal, ahonnan gyönyörű panoráma van Montreálra. Mint minden nagy, amerikai városnak ahol eddig voltam, Montreálnak is számos negyede van: Old Montreal, Gay Village, Underground City, Chinatown…

Túrám során megnéztem a gótikus stílusú Notre-Dame Basilicát, ami Montreál régi városrészében (Old Montreal) található. A híres kanadai énekesnő, Celine Dion itt tartotta esküvőjét, amire a szűk családot és barátokat, mindössze 2000 embert hívott meg. Az orgona 7000 sípból áll és a Bazilika egészen elképesztő látványt nyújt belülről. Az épületet sokan európai stílusúnak tartják és mint megtudtam,  Párizsból sok mindent vesznek át a kanadaiak.  




Amit még érdemes megnézni, ha az ember eljut Montreálba, az ún. "Underground City", ami a világ egyik legnagyobb föld alatt húzódó komplexuma, tele üzlettel, étteremmel. Gyakorlatilag ez egy több  mérföld hosszúságú pláza, a város alatt.

Montreál nagyon nyitott és szabad szemléletű város, erről tanúskodik a meleg negyede, amiben számos bár, étterem és szórakozóhely található. Az 1976-os nyári olimpiai játékokat Montreálban tartották, az Olimpiai Stadion, még mindig a város egyik fő látványossága.

Ha Montreálban jártok, ne felejtsétek el megkóstolni a "poutine"-t, valamint a montreáli bagelt.  A "poutine" egy igazi komfort étel: hasábburgonya barnamártással leöntve, sajtdarabkákkal tálalva. Állítólag másnaposság ellen nagyon jó. A montreáli bagel vékonyabb és édesebb new yorki párjánál.


bagel
Felirat hozzáadása
Mint megtudtam a new yorki és a montreáli bagel komoly versenyben van egymással, ugyanis mindkét város állítja, hogy övé az igazi, eredeti bagel. 
Én ottjártamkor mindkét ételt megkóstoltam, mondván, hogy ezek a tipikus helyi ételek, de a "poutine" nem lett a kedvencem és nekem a new yorki bagel sokkal jobban ízlik. 

Viszont Montreál igazi európai hangulatú, élhető város, és nincs elszállva úgy az árakkal sem, mint New York City. Csak ne lenne olyan rövid a nyár és hideg a tél…



Csók,
Ramona

Nincsenek megjegyzések :