2014. november 6., csütörtök

Halloween in the USA

Sziasztok,

kissé megcsúsztam ezzel a bejegyzéssel, de azért gondoltam leírom nektek, hogy milyen is az igazi, amerikai Halloween.

Arról talán már írtam pár gondolatot, hogy az amerikaiak imádnak ünnepelni. Amióta én kint vagyok (május 1.) volt már Memorial Day, Independence Day, Labor Day, Colombus Day, Election Day, Halloween!,  Veteran Day most lesz..és még sorolhatnám.

A Halloween az amerikaiak egyik kedvenc ünnepe, sokan úgy tartják, hogy még a karácsonynál is nagyobb, de legalább akkora készülődés van rá. Itt a Halloween sokkal nagyobb ünnep annál, minthogy egy-két tököt kifaragunk és kitesszük a kertbe. Az én családomban már október elején kiraktuk a borzasztó és félelmetes halloweeni dekorációkat: sírkövek, csontvázak a kertben; félelmetes életnagyságú figurák az étkezőben; "pókháló" a bokrokon; narancssárga színű világítás a kerítésen.. elképesztő. 


New Yorkban, mint minden korábban felsorolt ünnepen, most is volt felvonulás (parade). Én egy házibuliba voltam hivatalos, de már korábban bementem a citybe, hogy lássam a felvonulást, de akkora tömeg volt, hogy végül magát a felvonulást bár nem láttam, de így is rengeteg beöltözött emberrel találkoztam. 
Szinte már én éreztem rosszul magam, hogy nem voltam még "szerepben". Sokat gondolkodtam, hogy mi legyek, mert ezt itt tényleg komolyan veszik. Már egy hónappal Halloween előtt mindenki kérdezgeti a másikat, hogy ki, mibe öltözik be. Kicsit olyan ez itt, mint nálunk a farsang, csak itt a félelmetes jelmezek nagyobb szerepet kapnak. Az én baráti körömben sokan a Trónok Harca szereplőinek öltöztek be. A sztárok általában mindig az éppen aktuális eseményeket,  híreket figyelembe véve választják ki halloweeni jelmezeiket. Az idei sláger ebből kifolyólag George Clooney és felesége volt. :) 

Én végül egy német barátnőm istennő ruháját kértem kölcsön. Először az Upper West Side-on egy barátnőmhöz mentünk,  majd onnan Williamsburgbe, Brooklynba vettük az irányt. Imádtam, hogy végre igazi amerikaiakkal ismerkedtem meg és kimozdultam az au pair környezetből. A "trick or treat"a gyerekek körében nagyon népszerű, ilyenkor elkezdik járni a környék házait és rengeteg cukrot, csokit gyűjtenek össze. 

A következő jelentős ünnep a Hálaadás (Thanksgiving) lesz, ami minden év november negyedik csütörtöke, amit a "Fekete Péntek" (Black Friday) követ, amikor is hatalmas leárazásokat, akciókat tartanak és állítólag fillérekért lehet vásárolni. Hát, meglátjuk. :)

Csók,

R

Nincsenek megjegyzések :