2014. május 8., csütörtök

Repülés, orientáció, NYC, első élmények

Sziasztok,

ma egy hete vagyok kint az USA-ban és körülbelül ennyi idő kellett, hogy átálljon a szervezetem a kinti időzónához. A repülőút nagyon hosszú volt. Éjfélre ért a gép a JFK-re és ott még három órát vártunk, mire jött értünk a busz, szóval hajnali négy körül kerültem csak ágyba úgy, hogy két óra múlva már menni kellett, mert kezdődött az orientáció. Az orientáció viszont fantasztikus élmény volt. Ez a pár nap jelentette a képzeletbeli "hidat" az otthoni és kinti élet között. Rendkívül meg volt szervezve minden, a nő aki tartotta iszonyú kedves volt és hát azt kell mondjam, hogy jó értelemben vett agymosáson estünk át. Volt szó az amerikai kultúráról, a kulturális sokkról, ami folyamatosan ér bennünket. De volt vöröskereszt képzés, beszélgettünk a különböző korú gyerekek viselkedéséről, tartottunk workshopokat... ez a pár nap tényleg arról szólt, hogy felkészítsen minket az itteni egy évre.
És hát a pár nap alatt két igazi amerikai 'aranyköpést' is sikerült elsajátítanom, ami szerintem nektek is tetszeni fog:

#1: "The bigger, the better." - azaz "Minél nagyobb, annál jobb."


#2: "Americans love money because there's not a thing that money can not buy." - azaz "Az amerikaiak imádják a pénzt, hiszen nincs az a dolog, amit pénzért nem lehetne megvenni."


Ez a két mondás igazán illik az amerikaiakra. Imádják a nagy méreteket, legyen szó ételről, épületekről, autókról, FMCG termékekről stb. (btw. 2 literes a samponom, negyed kilós a fogkrémem…haha :) És hát igazi materialista nemzet. Imádják a pénzt költeni. Ahogy a háztartás vezetése során tapasztalom, folyik is rendesen és hát annyira azért nem olcsó minden, ami legalábbis a napi fogyasztási cikkeket illeti, bár az is igaz, hogy nagyobb kiszerelésűek.

Az orientáció…

Az orientáció során voltunk NYC-ben is egy délután, ugyanis az anyuka befizette nekem a túrát, ami nagyon kedves gesztus volt tőle - különösen úgy - hogy nem volt olcsó. New York fantasztikus hely, rengeteg ember, hatalmas épületek…de majd még erről később


Ez a két kép a Top of the Rock tetejéről készült, ami 67 emelet magas és egyébként ebben vannak az NBC stúdiói, így a Late Night with Jimmy Fallon show-t is itt veszik fel. Egyik oldaláról a Central Park és upper Manhattan, másik oldaláról az Empire State Building és downtown Manhattan látszik. FANTASZTIKUS!!!


Szóval túl vagyok az első pár napon, és nem izgultam annyira, mint amennyire gondoltam volna hogy fogok, amin meg is lepődtem. :) A host anyukám nagyon kedves, elég laza és szerintem jól ki fogunk jönni. A gyerekek pedig hát, hogy is mondjam igazi amerikai gyerekek. Miután hazaérnek a suliból irány fel a játszószobába, ahol egy hatalmas kanapé, egy 1 méteres TV és persze az xbox várja őket, külön snack bárral és behűtött italokkal a maximális kényelemért. Persze az anyuka próbálja egészséges ételekkel is etetni őket, de hát hihetetlen amiket öszze-vissza esznek…én azért próbálok egészségesen enni, mert az aupairek az 1 év alatt átlagosan 8 kg-ot híznak - tudtam meg az orientáción.
A környék viszont gyönyörű, igazi "Wisteria Lane"- szerű.  A ház igazi amerikai,  hatalmas terekkel, és hát a medence is készen áll a nyárra, már alig várom, hogy melegebb legyen az idő és megmártózhassak. Biciklit is fogok kapni, most még az anyukáét használom, ami igazi californiai bicaj. A szobámat is imádom, hatalmas ágyam és fürdőm van és vadi új minden. A community counselor, akit én csak mentornak hívok, már az első nap meglátogatott. Ő felel azért, hogy jól érezzem magam kint, segít mindenben és kb. kéthetente meglátogat majd. Holnap már találkozom egy brazil lánnyal és remélhetőleg egy franciával is, jövő héten pedig bowling lesz a többi lánnyal. Vasárnap ünneplik itt az anyák napját, ezért vasárnap megyünk Long Island-re az anyuka testvéréhez, így megismerhetem az egész családot. Már alig várom!!!

 Na mára ennyit, legyetek jók! Millió puszi


4 megjegyzés :

dóri írta...

Istenniiiiiiiiiiii

Kriszta írta...

Hajrá! :-)

Kriszta írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Mikor lesz újabb bejegyzés? :)