2014. május 31., szombat

Memorial Day weekend 2014

Sziasztok,

tudom, hogy sokan vártátok már a következő bejegyzést. Sajnálom, hogy csak most sikerült összehoznom, de elég sűrű, élményekkel teli hetek állnak mögöttem. 
Hol is kezdjem… múlt hétvégén ünnepeltük a Memorial Dayt, ami egy fontos nemzeti ünnepe az országnak. Ezen a napon azokról a férfiakról és nőkről emlékeznek meg, akik az amerikai fegyveres erőknél szolgáltak és az életüket adták a hazájukért. Ezt mindig május utolsó hétfője, de az ünneplés  ilyenkor egész hétvégén folyik, ezért csak Memorial Day Weekend-ként szokták emlegetni. Ez a nyári szezon kezdete is, ami a munka ünnepével ér véget, ami szeptember első hétfője lesz.

Pontosan egy hónapja vagyok Amerikában és IMÁDOM az ittlétet. A host anyukám rettentő aranyos , vicces és imád sokat beszélni. A gyerekek is aranyosak és kezdenek megszokni. A kislány a legbeszédesebb, neki június 7-én lesz a szülinapja, úgyhogy együtt ünnepeljük az enyémmel, ezért megígértem, hogy 6-án sütök neki chocolate molten lava cake-et, ami a francia chocolate fondant itteni megfelelője. A kisfiú is sokszor aranyos, néha akaratos, de szerintem hosszú távon vele sem lesz gond. A nagyfiú viszont néha kibírhatatlan, de hát kamaszodik. Na de ennyit a családról. :)

A Memorial Day Weekend fantasztikusan sikerült. Három szabadnapos hétvégém volt, az első nap elmentem Stamfordba  shoppingolniiii. :) Vasárnap és hétfőn pedig a cityben voltam. Itt mindenki New Yorkot csak cityként emlegeti, szóval innentől kezdve én is így teszek. :) Szóval az orientáció óta most voltam először a cityben és FANTASZTIKUS volt…leírhatatlan érzés még 23 évesen olyan helyeken sétálni, amit eddig csak a filmekben és képeken láttam!!!  New York egyszerűen varázslatos. Úgy éreztem amikor kiléptem a Grand Centralból és a 42. utca sarkán felnéztem a felhőkarcolókra és az Empire State Buildinget láttam magam előtt, hogy VÉGRE, MEGÉRKEZTEM. Két brazil és egy francia lánnyal töltöttem a napot. Először elmentünk a Times Square-re reggelizni, majd onnan a 5th Avenuen sétáltunk egy darabig. Útközben elhaladtunk a  NYC Public Library, a St. Patrick's Cathedral, a Rockefeller Center mellett. 
Grand Central
5th Ave
 St. Patrick's Cathedral
 Rockefeller Center
NYC Public Library

A közledekés nagyon egyszerű a városban. Függőlegesen vannak a sugárutak, rájuk merőlegesen pedig az utcák. New Yorkban úgy tartják, hogy "ten blocks one mile", azaz "10 utca 1 mérföld". Majd metróval elmentünk a Brooklyn Bridge-t megnézni. Gyönyörű idő volt, átsétáltunk a hídon, ahonnan visszapillantva Manhattan felhőkarcolóit látni. Rengeteg helikopter köröz folyamatosan Manhattan déli részén, ugyanis 150 dollárért lehet 10 perces helikopterezésbe befizetni. Végül a napot a Central Parkban zártuk egy közös piknikkel. Az Upper East Side végénél szálltunk le a metróról, ami a park legészakibb pontja és a Harlem kezdete is. A Central Park gyönyörű, már teljesen bezöldült és rengeteg ember tölti ott a hétvégét.  Maga a park hatalmas. Mi az északi részén voltunk csak, de legközelebb a déli részét is megnézzük. A parkban akár egy napot is el lehet tölteni, akkora. Tavak, futópálya, golfpálya, baseball pálya, szobrok…minden van benne. 


The Reservoir in Central Park
Central Park North

Memorial Day napján, azaz hétfőn három dél-amerikai lánnyal Coney Island-re mentünk. Coney Island Brooklyn legdélebbi pontja. Gyakorlatilag egy óceán parti strand és olyan mintha vissza csöppentünk volna a 60-as évek Amerikájába. Hosszú móló, hatalmas parti sétány, rengeteg ember, falatozók, old school vidámpark. Hihetetlen nap volt ez is. A strandon ebédeltünk, majd jött az elmaradhatatlan fotózkodás. Hát nem mindennap találkozik az ember két brazil és egy argentin lánnyal… és ráadásul szuper jófej mindhárom. :) A koradélutánt pihenéssel töltöttük, majd felültünk egy hullámvasútra , ami bár nem a legdurvább volt - mert azt most építik - de elég meredek volt ez is, és ami még félelmetesebbé tette, hogy hanyatt fekve voltunk bekötve, így szinte fejjel lefelé mentünk mindvégig. De hát kellett mindenkinek egy kis adrenalin a szürke hétköznapok után. Coney Islanden van a NYC Akvárium is. Ha már itt voltunk ide is bementünk, ahol egy szuper fóka show-t néztünk meg.  Majd este fáradtan, de élményekkel tele indultunk a Grand Centralról haza, Connecticutba.

Coney Island Luna Park
 Coney Island beach
Our ride at Luna Park
Coney Island pier with my south-american girls :)

Ez a hétvégém is szabad. Holnap a lányokkal ismét a hátamra veszem a cityt és irány downtown Manhattan na meg a Bronx Zoo. Így nemcsak a világ 4. legnagyobb állatkertjébe jutok el, hanem a bakancslistámról is kipipálhatok egy dolgot.

Millió puszi, R

1 megjegyzés :

dóri írta...

Istenien hangzik, látszik milyen szuper minden, érezd nagyon jól magad Ramikám! pusz