2014. április 2., szerda

Your visa is approved!



Sziasztok, 

ahogy ígértem, jöjjön akkor a beszámoló a vízum interjúról.

Április 1-jén 9 órára kértem időpontot. A nagykövetség előtt van egy kis épület (porta), ott kell sorban állni, ugyanis azon keresztül lehet bejutni a követségre. A biztonsági őr már a porta előtt belenézett a táskámba, megkérdezte, hogy nincs-e nálam szúró-vágó eszköz. A portán belül  körülbelül ugyanaz történik, mint a reptéren. Kabátot, táskát átvilágítják, nekem pedig egy mágnes kapun kellett átmennem. A telefont és a fülhallgatót rögtön el is vették, majd innen tudtam bemenni a követségre. Minden ajtónál biztonsági őrök állnak, nehogy valaki eltévedjen. Mikor beértem a terembe húznom kellett egy sorszámot, majd kaptam egy mappát, amibe össze kellett készítenem a szükséges dokumentumokat. Aztán jött egy kedves amerikai hölgy, aki mindenkinek átnézte a papírjait, hogy rendben vannak-e, majd elmondta, hogy mi fog történni.

Először mindenkit az 1-es ablakhoz szólítanak, ahol egy magyar hölgy leveszi az ujjlenyomatokat, ellenőrzi a papírokat és mindenkinek ad egy brossúrát, ami leírja, hogy milyen jogok is illetnek meg bennünket az USA-ban.

Majd ha itt végeztünk át kell menni egy másik terembe, ahol már a konzul fog kérdezni, ez a hivatalos interjú része a dolognak. Nekem szerencsém volt, mert rögtön a helyettes konzul "fogadott", nem kellett sokat várjak. Azért tettem idézőjelbe a fogadott szót, mert ezt nem úgy kell elképzelni  -  ahogy én korábban tettem - mint amikor egy bankban az ember sorra kerül és leül az ügyintézőhöz és elcseverésznek. Itt odaállsz az ablak elé és miközben a konzul gépeli be az adataidat, folyamatosan kérdezget. Akivel eddig beszéltem, mindenkitől mást kérdeztek, de a konzulnak egy a lényeg:  Biztosítsd őt arról, hogy mindenképpen visszatérsz Magyarországra. Mivel nekem a papíromon "gap year student" szerepel, így egyértelmű volt számára és sajnos számomra is, hogy visszajövök/ vissza kell jöjjek befejezni a tanulmányaimat. Majd a kb. 3 perces interjú végén közölte:"Okay, your visa is approved!" Végül nyomott egy pecsétet a papíromra és elbúcsúztunk egymástól.

A következő bejegyzésben a választott családomról fogok írni. 

1 megjegyzés :

Unknown írta...

Szia Ramona!

A blogodat bongeszem, mert en is most fogok kiutazni Madisonba, Wisconsin allamba.Olvasas kozben viszont eszembejutott egy kerdes, amirol szeretnelek megkerdezni. Neked mennyi ido alatt jott meg a vizum?
Koszonom a valaszodat elore is,
Udvozlettel,
Ali