2014. október 10., péntek

Napsütéses ősz

Sziasztok,

pár napot New York-ban voltam az elmúlt héten, így megint van miről beszámoljak nektek.
Végre eltöltöttem egy fél napot a Central Parkban. Már régóta terveztem ezt és most úgy alakult, hogy egyedül voltam és az idő is tökéletes volt erre. A 'Sheep Meadow' egy hatalmas park a Central Parkon belül, ahonnan gyönyörű panoráma van a Central Parkot körbevevő magas épületekre. Most itt voltam, meg a Bethesda terasznál. A Central Parkban egyébként a hivatalosan kialakított parkokat gyönyörű gyepszőnyeg borítja és általában el vannak kerítve, így a Sheep Meadow vagy a Great Lawn tökéletes hely egy délutáni piknikre.
A hétvégén az Upper East és az Upper West Side-on is elidőztem egy kicsit. A Central Park mindkét oldalán luxus rezidenciák találhatóak, mégis ha össze kellene hasonlítanom a két oldalt, azt mondanám, hogy az Upper East Side (UES) sokkal csendesebb, ezzel ellentétben az Upper West Side-on valahogy jobban zajlik az élet. Itt található a Met Opera, a Lincoln Center, a Colombus Circle és itt sokkal több üzlet van. Talán ezért.
A napom és az amerikai életem egy újabb fénypontja este jött el, amikor is részt vettem Alan Cumming új könyvének bemutatóján. A kínai barátnőmmel taxival érkeztünk a helyszínre, mert már késésben voltunk. :) Ez volt az első alkalom, hogy Manhattanben leintettem egy taxit és hát mit ne mondjak, nagyon nagy élmény volt.  Szóval sokan gondolom azt sem tudjátok, hogy ki ez az Alan Cumming és hogy miért vagyok úgy oda érte ennyire, ugye? Na tehát akkor, ő egy skót származású, Amerikában élő színész, rendező, énekes, producer (polihisztor) és jelenleg a Cabaret c. musicalban látható, Emcee szerepében. A Top 3 Broadway színészek közé tartozik NYC-ben Hugh Jackman mellett. Továbbá a "Férjem Védelmében" c. sorozatban játssza Eli Gold szerepét. 
Most megjelent könyvében kíméletlen őszinteséggel ír borzasztó gyermekkoráról, kegyetlen apjáról és az orosz rulettben meghalt nagyapjáról. Hát ennyit dióhéjban a könyvről és akkor most arról, hogy mi is történt aznap este.
Mint mindenhol Amerikában, itt is hatalmas tömeg volt amikor megérkeztünk és már nem volt hely a teremben, ahol a beszélgetés zajlott, de szerencsénk volt, mert kinyitották az üvegajtót, így gyakorlatilag a legjobb helyről állva (pont szemből) hallgattam végig a beszélgetést.
Imádom Mr. Cumming skót akcentusát, szarkasztikus humorát és azt, hogy minden mozzanatában Alföldi Róbert-et látom. :) A beszélgetés végén végre eljött az idő a dedikálásra. A sorban mögöttem lévő úriemberrel szóba elegyedve kiderült, hogy ő ismeri Cummingot meg a párját és olyan jó volt hallgatni, ahogy beszélt róluk. Kicsit bennfentesnek éreztem magam. :)

Már előre elterveztem, hogy mit fogok mondani, vittem a Cabaret broadway jegyemet és a Playbill-t a dedikáltatásra.  Aztán elérkezett a nagy pillanat és amikor én kerültem sorra, akkor Alan kedvesen üdvözölt, majd mosolyogva megkérdezte, hogy vagyok. Én annyira izgultam, hogy hirtelen el is felejtettem, hogy mit akarok mondani és mindössze annyit tudtam a végén elejteni hogy nagy rajongója vagyok, amit ő hálásan megköszönt.
HATALMAS élmény volt ez számomra, mert egy nagyon nyitott, progresszív gondolkodású alkotónak tartom őt. Olyannak, amilyenre a mai világnak nagy szüksége van.




Szerettel New Yorkból, 

Ramona xx

1 megjegyzés :

Unknown írta...

Imádtam ezt a bejegyzést <3
XOXO